آموزش شست و شوی اصولی حوله ;و رفع پرز حوله

حوله یکی از پر مصرف ترین منسوجات خانه میباشد که شست و شو و نظافت آن بسیار مهم است. زیرا حوله به دلیل ماهیتی که دارد بیشتر در معرض آلودگی قرار میگیرد و اگر خوب شسته نشود حتی باعث بیماری های پوستی نیز میشود . ما در این مقاله آموزش شست و شوی اصولی حوله و رفع پرز حوله را بررسی میکنیم.

آموزش شستن حوله و از بین بردن پرز آن

 حوله ها بهترین مکان برای رشد قارچ و باکتری هستند،نظافت حوله هارا جدی بگیرید

حوله ها به دلیل مرطوب بودن و قرار گرفتن در مکان هایی همانند سرویس بهداشتی دائما در معرض باکتری هستند، متخصصین همیشه هشدار  داده اند که نظافت حوله هایتان را جدی بگیرید تا کمتر به مشکلات پوستی داشته باشید.حوله های پس از پاره شدن یا فرسوده شدن راحت تر آلودگی را جذی میکنند و روند رشد باکتری و قارچ چند برابر میشود.

شستن حوله برای اولین بار دوام آن را بیشتر میکند

شستن حوله قبل از مصرف دوام آن را چندین برابر میکند.خیلی از افراد از پرز دادن حوله های نوشان شکایت میکنند،حوله های نو به دلیل دوخت و بافت روزهای اول پرز میدهند که با شستن حوله قبل از مصرف دوام آن را بیشتر میکند و به عملکرد آن بهبود میبخشد.

نحوه شستن حوله

شست و شوی حوله با دست برای رفع پرز آن

برای رفع پرز حوله شما میتوانید حولتان با دست و بدون افزودن هرگونه مواد شدنده ای قبل از مصرف دوبار بشویید و آبکشی کنید . و اگر بعد از شست و شو به پرز دادن ادامه داد هنگام شست و شو از آب ولرم استفاده کنید.

چه زمانی حوله دست و حمامی را بشوییم؟

حوله های دست و صورت به دلیل مصرف بالایی که دارند و بیشتر در معرض رطوبت و آلودگی هستند و شست و شوی آن ها هر سه،چهار روز یکبار واجب است اما حوله های تنپوش گرچه کمتر استفاده میشوند ولی بهتر است زمان شست و شوی آن ها را زیاد به تعویق نیانداخت،حوله های استخری و مسافرتی به دلیل استفاده در بیرون از خانه بهتر است بعد از هر بار مصرف شسته شود.

گرفتن پرز حوله

خشک کردن حوله; گام آخر از بین بردن پرز ها و قارچ ها

خشک کردن حوله برخلاف تصورات یکی از مهم ترین مراحل از بین بردن باکتری ها پرز ها است در این مرحله حوله حوله را تکان دهید تا بافت حوله به حالت اولیه خود برگردد سپس آن را در محل مورد نظر پهن کنید تا خشک شود.حوله بهتر است در فضای باز خشک شود.

خشک کردن حوله روی گرمکن بسیار کار اشتباهی است زیرا به بافت و رنگ حوله آسیب شدیدی میرساند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما